اعجاز قرآن معجزه اسلام اعجاز خداوندی اثبات حقانیت اسلام

 

علم بدون مذهب لنگ است

 

                                          مذهب بدون علم کور است     (البرت انشتین)

امروزه به رغم تبليغات وسيعي كه در كشورهاي غربي عليه اسلام و مسلمانان وجود دارد، روز به روز به تعداد كساني كه با تحقيق درباره ي قرآن به دين اسلام مي گروند،افزوده مي شود.اين افراد با توجه به حقايق وتعاليم شگفت انگيز قرآن و بدون توجه به زندگي مسلمانان امروزي به حقانيت دين اسلام پي مي برند و جالب اين كه عده اي از آنها بعد از پذيرش دين اسلام اعلام مي كنند كه مسلمانان خود از تعاليم قرآن و اسلام فاصله گرفته اند وخدا را شكر گذارند كه قبل از آشنايي با مسلمانان، با قرآن وحقيقت اسلام آشنا شده اند.مطالعه و بررسي قرآن با انصاف وبدون تعصب باعث شده است كه بسياري از محققين غربي به حقانيت قرآن ايمان بياورند وتعدادي از آنان نيز به دين اسلام مشرف شوند اما متأسفانه موج تبليغات ضد اسلام در غرب و مشكلاتي كه براي تبليغ دين اسلام در اين كشورها وجود دارد،باعث دوري عامه ي مردم از مطالعه در مورد حقيقت قرآن واسلام شده است و كتابهاي محققين خود آنان نيز كه به اسلام گرويده اند ويا حد اقل حقايقي از آن را بيان نموده اند،در جامعه نفوذ وانتشار زيادي ندارد. اما بايد مطمئن بود كه خورشيد همواره زير ابر نمي ماند و چراغ الهي هرگز خاموش نمي شود . تعدادي از دانشمندان غربي بعد از پي بردن به عظمت قرآن،نظرات جالبي را بيان نموده اند كه بيان تعدادي از اين نظرات خالي از لطف نيست.

Ø       البرت انشتین (1879-1955م) بزرگترين متفکرو فيزيکدان:«قرآن کتاب جبر يا هندسه يا حساب نيست , بلکه مجموعه اي از قوانين است که بشر را به راه راست , راهي که بزرگترين فلاسفه دنيا از تعريف و تعيين آن عاجزند , هدايت مي کند.»

Ø       گوته مي گويد :اگرچه ما همواره از قرآن روي برمي گردانيم و در همان مرحله ي اول از آن اظهار تنفر مي نماييم اما آن خيلي زود ما را به سوي خود جذب كرده و شگفت زده مي نمايد ودر نهايت مارا وادار مي كند كه در مقابل آن سر تعظيم و احترام فرود آوريم. سبك واسلوب قرآن و هماهنگي و توافق آن بامحتوا وهدفش محكم و استوار،بسيار عالي و باشكوه،با هيبت وسرسام آور و داراي رفعتي حقيقي و ابدي است.. . ازاين رو اين كتاب در تمام زمانها،تأثيري نيرومند از خود به جاي مي گذارد.

Ø       ولتر مي گويد:اگر تمام قرآن را از اول تا آخر آن بخوانيد،يك كلمه ي كودكانه در آن نخواهيد يافت.قرآن در حقيقت مجموعه اي است از پندهاي اخلاقي،دستورهاي ديني،راز ونياز به درگاه خداوند،تحذير و تشويق جهانيان و شرح سرگذشت فرستادگان خدا.

Ø       توماس كارلايل مي گويد:قرآن اساس تشريع براي هر زمان و مكان و سرچشمه ي احكام قضايي و قانون متبع در امور زندگي بوده و راه زندگي سعادتمندانه اي را براي پيروان خود روشن مي سازد.يكي از مزاياي قرآن كه دقت آن باعث دهشت واعجاب من شده است،اين است كه در جمله هايي كوچك به بعضي از حقايق بزرگ اشاره نموده است.

Ø       دكتر جرنيه ي فرانسوي علت مسلمان شدن خودرا اينگونه بيان مي كند :«من تمام آيه هاي قرآن راكه در زمينه ي علوم طبيعي و بهداشت وطب بودند،مطالعه نمودم و آنها را با دقيق ترين قوانين علوم طبيعي و پيچيده ترين اصول ثابت شده ي علوم عقلي منطبق ديدم ويقين پيدا كردم كه هزار سال قبل جز خدا هيچ كسي بر روي زمين از آن قوانين و اصول آگاه نبوده است؛پس به حقانيت و خدايي بودن چنين كتابي ايمان آوردم.»

Ø       ريتو بنورث اعتراف مي كند:«علوم طبيعي وفلكي و فلسفه از قرآن اقتباس شده است و علما مديون قرآن هستند.»

Ø       جي مارگوليوت مي گويد :«اقرار مي كنم كه قرآن مهمترين موقعيت را در ميان كتابهاي مذهبي جهان به خود اختصاص داده است؛گرچه قرآن در اين طبقه ي ادبياتي جوانترين اثر به حساب مي آيد اما تأثير شگرفي را كه بر عده ي زيادي از مردم گذاشته است،همچنان به ديگران ارزاني مي دارد .اين كتاب براي اولين بار از افراد ناهمگون قبايل صحرايي در شبه جزيره ي عرب،امتي از قهرمانان ساخت و آنان نيز به نوبه ي خود اقدام به ايجاد چنان سازمانهاي وسيع سياسي مذهبي در جهان اسلام نمودند كه يكي از بزرگترين نيروهايي است كه اروپا وغرب براي آن حساب ويژه اي باز نموده اند.»

Ø       موريس بوكايل مي گويد :«بررسي كامل عيني و بي طرفانه ي قرآن در پرتو دانش مدرن ،ما را به درك توافق بين اين دو(قرآن وعلم) رهنمون مي سازد و نيز اين حقيقت را روشن مي سازد كه در زمان محمد ،نه او ونه هيچ انسان ديگري نمي توانسته است چنين مطالب شگفت انگيزي را كه با علم امروز مطابقت مي كند،به رشته ي تحرير در آورد.»

Ø       ماكسيم رودنسون،نويسنده ي ماركسيست مي گويد:قرآن كتاب مقدسي است كه عقلانيت جايگاه بسيار بزرگي را در آن اشغال نموده است.در اين كتاب خداوند براي مردم همواره دليل و برهان ارائه مي نمايد ودر مناسبتهاي متعدد براي انسان تكرار مي كند كه پيامبران همراه دليل وبرهان مبعوث شده اند .به نظر مي رسد عقل گرايي قرآني همچون سنگ، سخت،مستحكم و اصلي بنيادي است.

Ø       جان ديون پورت مي گويد :قرآن تا آن حد معجزه ي جاويد شناخته شده است كه محمد (ص) رسالتش اعلام نمود و آشكا را فصيح ترين مردان آن روز عربستان را به مبارزه دعوت نمود تايك سوره مانند قرآن بياورند. قرآن مانند اناجيل نيست كه فقط به عنوان ميزان وشاخصي درباره ي عقايد ديني،عبادت وعمل پيروانآن شناخته شده باشد بلكه داراي مكتب و روش سياسي نيز هست.كليه ي مسايل حياتي و مالي با اجازه ي همين منبع ومصدر قانونگذاري حل مي شود. در ميان محسنات زيادي كه قرآن به حق واجد آن است،دو نكته ي بسيار مهم وجود دارد يكي لحن تعظيم وتكريم هنگام ذكر نام خداوند وديگري وجود نداشتن فكر،بيان و يا داستاني خلاف تقوا يا حاكي از سوء اخلاق و بي عفتي و عدم طهارت كه آن را معيوب و لكه دار نمايد.

Ø       ويل دورانت مي گويد :در قرآن قانون واخلاق يكي است.رفتار ديني در قرآن شامل رفتار دنيوي نيز هست وهمه ي امور آن از جانب خداوند وحي شده است.

Ø       ارنست رنان مي گويد :اگر كسي خواسته باشد به كتابي كه از آسمان نازل شده است ايمان بياورد،آن كتاب فقط قرآن است زيرا كتب ديگر آسماني امتيازات قرآن را ندارند.

Ø       ادوارد گيسبون مي گويد: قرآن دستور عمومي و قانون اساسي مسلمين است؛دستوري است شامل مجموعه قوانين ديني،اجتماعي مدني،تجاري ،نظامي،قضايي،جنايي وجزايي.

Ø       هربرت جرج ولز مي گويد:قرآن بهترين راهنماي يك عقيده ي قلبي يعني توحيد و اخلاق فاضله است.شايد نيروي معنوي اين كتاب منحصر به سادگي اوامر ونواهي آن باشد چنانكه گاهي يك كلمه ي آن چندين حقيقت را در بر مي گيرد. قرآن كتاب علمي ،ديني،اجتماعي ،تربيتي،اخلاقي و تاريخي است.مقررات و احكام آن با اصول قوانين ومقررات دنياي امروزي هماهنگ وبراي هميشه قابل پيروي و عمل است.

Ø       پرفسورهانري بکرل(فيلسوف معاصر فرانسوي)                                                اگر انديشه محمد(ص) خرافي بود و اگر وحي او وحي الهي نبود هر گز جرئت نمي کرد بشر را به علم دعوت کند. هيچ يک از افرادبشر و هيچ شيوه ي تفکري به اندازه محمد (ص) وقران انسان را به دانش دعوت نکرده اند تا انجا که در قران 950 بار از علم . فکروعقل وعقل سخن به ميان امده است.

Ø       دکتر گوستاو لوبون (مورخ بزرگ فرانسوي)

قران که کتاب اسماني مسلمين است به تعاليم و دستورات مذهبي منحصر نمي شود  بلکه مشتمل است بر دستورات سياسي واجتماعي-خيرات – نيکي- مهمان نوازي – اعتدال در خواهش هاي نفساني- وفاي به عهد – اکرام به والدين – کمک کردن به بيوه و يتيم وسرپرستي ان ها- نيکي کردن در مقابل بدي که در موارد متعددي بران تاکيد شده – ودر ان تمام اين صفات وخصلت هاي پسنديده تعليم داده شده است . تعليمات اخلاقي قران به مراتب بللا تر از تعليمات انجيل است .

Ø       لئون تولستوي (فيلسوف ونويسنده شهير روسي)

هر کس بخواهد سادگي و بي پيرايه بودن اسلام را در يابد بايد قران مجيد را مطالعه کند  در ان جا قوانين وتعليماتي بر مبناي حقايق روشن واشکار صادر و احکام اسان و ساده براي عموم بيان شده است.

Ø       پر فسور ارتورج. اربري (دانشمند وخاور شناس انگليسي )

زماني که به پايان ترجمه قران نزدیک میشدم  موضوعی سخت مرا پریشان کرده بود . اما در طول ایام پریشانی  قران مرا چنان ارامشی بخشید وچنان حفظ کرد که برای همیشه رهین متنش گردیدم .

Ø       ج.م.رود ویل (اسلام شناس انگلیسی)

 قران مقام والایی دارد زیرا نام خدا وند وخالق جهان وستایش او را در میان ملل بت پرست نشر داد و ان را به همه کس اعلان کرد اروپا نباید فراموش کند که مدیون قران است . همان کتابی که افتاب علم را در میان تاریکی قرون وسطی در اروپا جلوه گر ساخت .

Ø       سر ويليام موئيس Sir William  Mouies  (1819-1905م)                                                قرآن محمد ص کتابي است پر از دلايل واضح و مسائل بي شمار علمي و قوانين قضايي وحقوقي و دستورات عاليه که براي حفظ حيات اجتماعي و مدني در اين کتاب مقدس با عبارات ساده و درعينِ حال محکم و منظم آوده است که خوانندگان را مجذوب مي نمايد.

بعد از خواندن مقالاتي از محققين ودانشمندان غربي در موردقرآن،در يافتم كه آنان بيش از بسياري از مسلمانان امروزي به عظمت و شگفت انگيز بودن آن پي برده اند، و بيشتر آنان عضو آكادميهاي بزرگ علمي غرب هستند و خود به اسلام گرويده اند.

 باتشکر از خادمان قران

http://khademaneghoran.blogfa.com/

+ نوشته شده در  یکشنبه 4 آذر1386ساعت   توسط عبدالله  |